onsdag 16 januari 2013

sommarlängtan i form av en bildbomb och exakt 173 ord



Jag saknar:

Nakna fötter på barfota stigar, solblekt saltvattenhår och brunbränd hy och ännu flera fräknar, dansa genom hela natten till hög untzuntz-musik, promenader i soluppgång och solnedgång, att känna frihetskänslan sprida sig i magen som sockerdricka, att vara spontan så det smäller om det, att ligga på en väg och bara andas för att benen är cykeltrampströtta, att vakna varje morgon med vetskapen om att man kan göra dagen till vad man vill, att hoppa från bryggor eller stenbrott, att sola på tak, att ta dopp i havet hela tiden typ morgondopp dagsdopp kvällsdopp och mitt-i-natten-dopp, att kunna gå omkring i bara linne och bikini, att stå mitt i allt på konserter och skriksjunga och dansa och hoppa och försöka se scenen över alla huvuden, att dansa i sommarregnet, plocka blommor och torka blommor och se blommor överallt, att ha picknick minst varje vecka, att plocka smultron hallon blåbär jordgubbar, att sitta i fönster och prata, att vakna i sommarstugan med solen strilandes genom gardinerna, att äventyra och utflykta, att vända på dygnet totalt,

att ha sommarlov.

4 kommentarer:

  1. Det här inlägget beskriver precis hur jag känner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha vad härligt. tänker starta nedräkningen dirr

      Radera
  2. ÅHhhhh du beskriver det så himlans bra!!! Hela kroppen skriker efter allt det där! TACK för bästa bloggen, fast blogg känns inte som ett tillräckligt ord för din, den är bara så bra vad det nu är! kramaaaar

    SvaraRadera
    Svar
    1. alltså TACK, fyfan vad glad jag blir av såna här kommentarer. en fet puss till dig!

      Radera

skriv nåt fint så blir jag sockerdrickeglad