onsdag 2 januari 2013

vintervår tvåtusentolv

Här kommer del 1 i min lilla försenade årsresumeé (hur stavas det?).

januari:
firade nyår med familjen i löderup, sålde kvällsposten alla helgmorgnar, var på baskurs på lingvallen med linnea och matilda för att bli gympatränare (lingvallen är för övrigt ett av de bästa ställena på jorden), träffade nya människor, hängde med siri, spelade fotbollscuper, träffade hannah, vinterbadade, hängde mycket med klassisarna, deppade för att jag aldrig kommer få pojkvän (kan tillägga att detta gäller för samtliga månader detta året.). januari var helt ok.

februari:
laget splittrades och jag kände mig tom och förbannad och ledsen, det snöade, jag taggade nya året, var i löderup, fotade med siri, hängde med moa, var deppig och längtade efter att leva, vinterbadade igen såklart, spelade fotboll sista gången med bästa laget, började träna småbarn och träna gympa själv lite granna, träffade towa som jag saknat massa då, tittade mycket på ally mcbeal, fyllde 15.

mars:
fotade extremt lite, men bakade cupcakes obviously, tog ego-pics, åkte till åre med kusin och moster och åkte skidor i en vecka, samt drog till norge en regnig dag, skrev brev, sprang barfota mitt i natten i centrum med kajsa pga lättskrämda, hade ledarmöte, det började lukta vår, var på träningsläger med det 'nya' laget och vi som var kvar från det gamla vilket var himla bra ändå. minns inte mars, läser rakt av från min gröna dagbok jag hade då.

april:
satt på tak, bodde typ i min björnfittsmössa, fotade ronja och hennes pålle, hade picknick bland vårblommorna med hanna, hängde massa med bettan, älskade att det började bli varmt och somrigt, åt frukost ute, var i löderup där det plötsligt blev snöstorm, typ hejdå sommarvädret (april hade lika mycket humörsvängningar som jag i slutet av året), firade påsk, fikade i malmö med hanna och träffade en pedofil, slutade på fotbollen, dansade i regnet, var sjuk jättelänge, åkte till lingvallen för föreningsläger. april var bra.

detta var början av tvåtusentolv. (fatta hur mycket det har hänt på ett år ändå?)

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig på att skriva för att vara så ung!

    SvaraRadera

skriv nåt fint så blir jag sockerdrickeglad