måndag 1 april 2013

och rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor


Förra april: började blommorna slå ut lite här och var. både körsbärsblom och vitsippor och kråkvicker och snödroppar och krokus och en och annan sommarblomma också.
jag hade picknick i ett hav av sippor med hanna, & vi satt på vägen i skymningen, och en annan dag var vi i malmö och fikade på ett mysigt café.
jag fotade ronja när hon red,
och jag åt frukost ute ofta.
jag var på läger och satt på ett tak mitt i natten i flera timmer och skrattade och pratade och spottade. bettan och jag gick i linne och det var varmvarmvarmt.
jag skrev om både 20graders-vår och snöstorm i min dagbok.
jag gick många sena promenader med fina vänner.

april var en fin månad och jag tror att denna aprilmånaden också kommer bli fin. MINST lika fin. antagligen ännu lite finare faktiskt. så jag lämnar glatt mars med sina klara stjärnhimlar och sena gråtarkvällar och snöstormar och skrattanfall.
& åh, idag känns det som vår trots att det är snöfläckar kvar.

solskenskyss 

(p.s. rubriken är frödings fina ord. visste inte att han skrev så fint.)

2 kommentarer:

  1. så fina bilder och jag måste bara fråga dig hur du har gjort så att du slipper den där fula ramen runt bilderna som blir när man använder bloggers uppladdnings sätt. Tack!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hm, jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig.. my (kometkrig.blogspot.com) hjälpte mig med designen på min blogg, så du kan ju fråga henne. kan hänga ihop med vilken 'mall' man har också, kanske! ledsen att jag vart till kass hjälp, hehe..

      Radera

skriv nåt fint så blir jag sockerdrickeglad